PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : رشته تعمیر و نگهداری هواپیما



paur
26-11-2007, 17:43
سلام. یک سوال
میخواستم بدونم که رشته تعمیر و نگهداری دانشگاه صنعت هواپیمایی، مقطع کارشناسی هم داره یا فقط کاردانیه؟
توی دفترچه کنکور امسال دیدم که فقط کاردانی زده بود.
آیا کارشناسی هم میگیرن؟ یعنی در کل امکان ادامه تحصیل وجود داره یا نه؟
کسی اینجا نیست که تعمیر و نگهداری هواپیما خونده باشه؟
ممنون میشم اگه جواب بدید

Blanik
26-11-2007, 21:40
سلام.
بهترین راه اینه که مراجعه کنید به دانشکده و از قسمت مدیریت آموزش سوال کنید. پارسال و امسال کاردانی به کارشناسی از طریق آزمون سراسری برداشتند ولی چون دانشکده داره علمی کاربردی میشه باید از خودشون سوال بفرمایید. شما چنانچه وارد مقطع کاردانی بشین و به هر دلیلی نتونید مهندسی تعمیر نگهداری هم بخونید میتونید در سایر رشته های مرتبط مثل مکانیک در مقطع کارشناسی, چه آزاد و چه سرسسری ادامه تحصیل بدین.
سوال دیگه باشه در خدمت هستم.

paur
27-11-2007, 14:52
ممنون از شما
اصلا چرا کارشناسی رو برداشتن؟
بی خیال. حالا در کل این رشته خوبه یا نه؟ آینده شغلی، درآمد و...
در ضمن اصفهانم. نمیتونم بیام تهران بپرسم
دانشگاه شهید ستاری چی؟ اون هم کاردانیه؟
ممنون

Blanik
27-11-2007, 17:26
سلام.

شما ببین تو صنعت هواپیمایی دنبال چی هستی؟! اگه عاشق پروازی این دست اون دست نکن برو خلبان شو, اگه استعداد فنی داری بیا تعمیرکار هواپیما بشو. حقوق و مزایا به نسبت درجه مدرک (کاردانی) از جاهای دیگه بهتره ولی به احتمال زیاد اونقدری نخواهد بود که ازت کار میکشن.

mohammadATR
28-11-2007, 21:56
دوست عزیز به نظر من شما از طریق دانشگاه شهید ستاری اگه اقدام کنید خیلی بهتره و آینده شغلیش هم خوبه به نسبت جاهای دیگه و اکه استخدام بشید پایه حقوق شما 500 تا 600 هست.

paur
29-11-2007, 16:54
یعنی این دو دانشگاه از نظر سطح علمی با هم فرقی ندارن؟
و در دانشگاه شهید ستاری هم میشه ادامه تحصیل داد؟
ممنون

babak-ss
29-11-2007, 18:51
این رشته کلا تا لیسانس بیشتر نیست.
تا اونجایی که من می دونم دانسکده هواپیمایی از استادهای خوبی استفاده می کنه.

paur
29-11-2007, 19:27
درسته. اما امسال خبری از لیسانس نبود و فقط کاردانی داشت.
حالا خارج از کشور چی؟ میشه اون طرف همین رشته رو ادامه داد؟

Blanik
10-12-2007, 19:08
درسته. اما امسال خبری از لیسانس نبود و فقط کاردانی داشت.
حالا خارج از کشور چی؟ میشه اون طرف همین رشته رو ادامه داد؟


رشته تعمیر نگهداری در غالب کشورها تدریس میشه ولی هر کشوری با توجه به قوانین و استانداردهای مطبوع خود گواهینامه میده. من یکی در دوستام اینجا( در دانشکده هواپیمایی) دوره دوساله تعمیر نگهداری خوند پاشد رفت آمریکه. وقتی رفت دفتر FAA که بگه من این دوره رو گذروندم ازش قبول نکردن. یعنی هیچی به هیچی !!!! بعدشم بهش گفتن اگه خیلی مایلی بیا 30000 دلار بده ما برات دوره برگزار کنیم !!!!

غالبا اینجوریه مگه اینکه کسی بتونه مدرک JAR66 اروپا رو بگیره که اونم داستان خودش رو داره.

paur
11-12-2007, 14:57
حالا در کل از نظر سطح علمی و آینده شغلی و... دانشکده هواپیمایی بهتره یا شهید ستاری؟
ممنون

Blanik
14-12-2007, 21:32
حالا در کل از نظر سطح علمی و آینده شغلی و... دانشکده هواپیمایی بهتره یا شهید ستاری؟
ممنون

ببین سطح آموزش در شهید ستاری به نظر بهتر و بالاتر میاد چون این مجموعه در سطح یک دانشگاه معتبر اداره میشه و قراره که به ارتش سرویس بده ولی تحصیل و کار در محیط نظامی محدودیت خودشو داره و از نظر آینده شغلی باید ببینی که میتونی 30 سال در محیط نظامی کار کنی یا نه؟ خیلی ها هستن که محدودیت نظام رو دوست ندارن و به محیط غیر نظامی میرن. اینم بگن که تنوع و امکان مانور در محیط غیر نظامی خیلی زیاده. ولی در نظام محدوده فعالیت شما برای 30 سال تعریف شده است.

ماه
15-12-2007, 20:29
دانشکده صنعت هواپیمایی وابسته به شرکت فرودگاههای کشور جهت رشته تعمیر و نگهداری به 3 صورت ذیل بر حسب نیاز و مجوز های صادره دانشجو پذیرش میکند:

1- کاردانی
2- کارشناسی پیوسته
3- کارشناسی نا پیوسته

ماهیت رشته های دانشکده شهید ستاری با رشته های مشابه در بخش غیر نظامی کاملا" متفاوت است.

paur
16-12-2007, 15:19
Blanik و ماه عزیز ممنون
ماه عزیز. شما گفتید که:
<ماهیت رشته های دانشکده شهید ستاری با رشته های مشابه در بخش غیر نظامی کاملا" متفاوت است.>
میشه در این مورد بیشتر توضیح بدی؟

Blanik
18-12-2007, 22:20
والا من زیاد دز باره این تفاوت ماهیت زیاد توجیه نیستم.
ببین ! من دفترچه کنکور امسال رو دیدم. رشته های تعمیر نگهداری و الکترونیک هواپیما در ارائه شده بود. اگه میخوای یه نگاه به دفترچه کنکور بنداز

paur
19-12-2007, 15:31
میدونم! یعنی امسال خودم کنکوری هستم و دفتر چه رو هم دیدم.
درسته. الان مهندسی تعمیر و نگهداری رو داره. اما بعد که دفترچه انتخاب رشته بیاد، دانشگاه هواپیمایی فقط کاردانی داره!

morteza_1234m
30-04-2009, 21:25
درسهای رشته تعمیرات هواپیما چیست؟
من رشته کامپیوتر فنی و حرفه ای هستم وانشاا... یک ترم دیگه کاردانی می گیرم
در دفترچه یک رشته به این نام بود که گفته بود در صورت قبولی باید واحدهای تخصصی مربوط به این درس را که در کاردانی وجود دارد را پاس کند، دوستان اطلاع ندارید چیه این دروس؟

r21387
01-05-2009, 11:57
دوست عزیز درسهای رشته تعمیر و نگهداری که در صورت قبولی در مقطع کارشناسی باید حتما بگذرانید عبارتند از

آیرودینامیک
ترمودینامیک
استاتیک
موتور پیستونی
موتور جت
سیستمهای هواپیمایی
آلات دقیق هواپیما
و ساختمان هواپیما
می باشد البته درس های دیگری هم هستند که من نمی دونم که باید بگذرونی یا نه
تازه برای امتحان کاردانی به کارشناسی حتما باید آیرودینامیک و سیستم و موتورها رو فوت آب باشی که همه اش هم به زبان اصلیه
موفق باشی. :-B :-B

PinPin
01-05-2009, 17:37
من هم با اجازه ميخواستم از اعتبار مدرکي که دانشکده صنعت و هواپيمايي ميده سوال بپرسم...ايا با اين مدرک امکان کار کردن در کشورهاي ديگه هست؟

IRK7055
01-05-2009, 18:00
من هم با اجازه ميخواستم از اعتبار مدرکي که دانشکده صنعت و هواپيمايي ميده سوال بپرسم...ايا با اين مدرک امکان کار کردن در کشورهاي ديگه هست؟

دوست عزيزم اصولا دانشگاه صنعت مدرك نميده.........فقط دوره ها رو برگزار ميكنه و بعد از اتمام دوره ها شما رو براي امتحان استاندارد پرواز كه در تهران برگزار ميشه ..........معرفي ميكنه و بعد گذراندن امتحانات هم عملي و هم تئوري براي شما License صادر ميشه.......

PinPin
01-05-2009, 20:56
ببخشيد من سوالم رو درست نپرسيدم....
شخصي که در رشته تعمير و نگهداري درس بخونه ميتونه در امتحاني که سازمان هواپيمايي کشوري برگزار ميکنه شرکت کنه و گواهينامه A&P بگيره.درسته؟
حالا اين گواهينامه A&Pي که سازمان هواپيمايي کشوري ميده اعتبارش در ديگر کشورها چه قدر هست؟
همچنين ديگر رشته هاي اين دانشگاه.
با تشکر از دوستان.
همچنين از جناب morteza_1234m که تاپيکشون رو منحرف کردم عذر خواهي ميکنم.

babak-ss
02-05-2009, 19:45
من هم با اجازه ميخواستم از اعتبار مدرکي که دانشکده صنعت و هواپيمايي ميده سوال بپرسم...ايا با اين مدرک امکان کار کردن در کشورهاي ديگه هست؟

دوست عزيزم اصولا دانشگاه صنعت مدرك نميده.........فقط دوره ها رو برگزار ميكنه و بعد از اتمام دوره ها شما رو براي امتحان استاندارد پرواز كه در تهران برگزار ميشه ..........معرفي ميكنه و بعد گذراندن امتحانات هم عملي و هم تئوري براي شما License صادر ميشه.......


اگه از طریق کنکور وارد شوید دانشکده به شما مدرک کاردانی و کارشناسی میده.

IRK7055
02-05-2009, 20:42
من هم با اجازه ميخواستم از اعتبار مدرکي که دانشکده صنعت و هواپيمايي ميده سوال بپرسم...ايا با اين مدرک امکان کار کردن در کشورهاي ديگه هست؟

دوست عزيزم اصولا دانشگاه صنعت مدرك نميده.........فقط دوره ها رو برگزار ميكنه و بعد از اتمام دوره ها شما رو براي امتحان استاندارد پرواز كه در تهران برگزار ميشه ..........معرفي ميكنه و بعد گذراندن امتحانات هم عملي و هم تئوري براي شما License صادر ميشه.......


اگه از طریق کنکور وارد شوید دانشکده به شما مدرک کاردانی و کارشناسی میده.

دوست عزيز من خودم...........الان ديپلم هنرستان هوانوردي هستم و تا حالا كه شرايط اين جور بوده يهني شما اگر در دانشكده ي ناسا هم تاپ باشيد ايران كه ميايد بايد استاندارد پرواز براي شما دوباره license صادر كنه.......

روز خوش

حقگو

Jimbokhepel
10-11-2009, 20:14
سیلابس کاردانی تعمیر و نگهداری

این سیلابس مربوط به دانشجویانی هست که بعد از دادن کنکور سراسری در رشته تعمیر و نگهداری به صورت روزانه یا شبانه پذیرفته شده اند (دانشجویان دوره آزاد A&Pشامل این موارد نمی شود!!!) در پایان فوق دیپلم تعمیر ونگهداری به این افراد اعطا می شود

[Only registered and activated users can see links] ([Only registered and activated users can see links])

توجه : تصویر سیلابس درسی از وبلاگ انجمن علمی دانشکده صنعت هواپیمایی برداشته شده و متعلق به این وبلاگ می باشد

rharirian
21-03-2010, 18:37
[QUOTE=PinPin;222797]ببخشيد من سوالم رو درست نپرسيدم....
شخصي که در رشته تعمير و نگهداري درس بخونه ميتونه در امتحاني که سازمان هواپيمايي کشوري برگزار ميکنه شرکت کنه و گواهينامه A&P بگيره.درسته؟
حالا اين گواهينامه A&Pي که سازمان هواپيمايي کشوري ميده اعتبارش در ديگر کشورها چه قدر هست؟

سوال این دوستمن که سوال منم هست جواب داده نشد! A&P صادره از ایران در کشورهای دیگه اعتبار داره؟

Jimbokhepel
21-03-2010, 19:03
[QUOTE=PinPin;222797]ببخشيد من سوالم رو درست نپرسيدم....
شخصي که در رشته تعمير و نگهداري درس بخونه ميتونه در امتحاني که سازمان هواپيمايي کشوري برگزار ميکنه شرکت کنه و گواهينامه A&P بگيره.درسته؟
حالا اين گواهينامه A&Pي که سازمان هواپيمايي کشوري ميده اعتبارش در ديگر کشورها چه قدر هست؟

سوال این دوستمن که سوال منم هست جواب داده نشد! A&P صادره از ایران در کشورهای دیگه اعتبار داره؟

جواب شما تقریبا در پست 16 ام (اولین پست در صفحه 2) لینک زیر هست که در مورد گواهینامه A&P و E&E هم صدق می کنه
[Only registered and activated users can see links]

Eilya
11-05-2010, 11:43
سلام دوستان.ما هر چی اطلاعات راجع به هوانوردی و متعلقاتش بود بدست اوردیم ولی اخر نفهمیدیم کاردانی تعمیر حدودا چه رتبه ای میخواد.
ممنون میشم اگه راهنمایی کنید. (فقط حدود رتبه رو میخوام)

babak-ss
11-05-2010, 20:29
سلام دوستان.ما هر چی اطلاعات راجع به هوانوردی و متعلقاتش بود بدست اوردیم ولی اخر نفهمیدیم کاردانی تعمیر حدودا چه رتبه ای میخواد.
ممنون میشم اگه راهنمایی کنید. (فقط حدود رتبه رو میخوام)

سلام دوست عزیز

حدودا 10000 باید باشید.

salam bacheha
16-06-2010, 11:46
سلام دوستان، من دانشجوی سال اول رشته تعمیر و نگهداری هستم،میخواستم بدونم استخدام شرکت های هواپیمایی مثل هما، آسمان،کیش ایر چطوریه؟ حقوق؟

HAJI JEYMZ
16-06-2010, 12:23
سلام دوستان، من دانشجوی سال اول رشته تعمیر و نگهداری هستم،میخواستم بدونم استخدام شرکت های هواپیمایی مثل هما، آسمان،کیش ایر چطوریه؟ حقوق؟

کاربر گرامی با نام salam bacheha سلام.
خودم و شما را به خواندن کامل قوانین سایت توصیه میکنم.
در صنعت هوانوردی ، پیروی از دستورالعمل ها و قوانین نخستین شرط است.
از ایجاد موضوعات نامربوط در تاپیک های مختلف ، پرهیز کنید.
از موتور جستجوی سایت استفاده کنید .
نام کاربری مناسب تری برای خود انتخاب کنید.
امیدوارم که از مطالب با ارزش سایت ، کمال استفاده را ببرید.


از مدیران محترم تقاضا دارم در صورت صلاحدید این پست ویرایش گردد.

Eilya
20-06-2010, 18:09
خسته نباشید دوستان.
یه سوال داشتم.ممنون می شم جواب بدین.
دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری هم از طریق کنکور و هم از طریق ازمون ورودی توسط خود دانشکده برگزار می شه , دانشجو می پذیره.
ولی اونایی که از طریق ازمون ورودی میرن بهشون مدرک فوق دیپلم نمیدن.صرفا یه دوره دو ساله است که واسه a&p اماده می شین.
حالا کلا فوق دیپلم نمی دن از این طریق یا بعد از قبولی در a&p میدن؟و اینکه اگه a&p داشته باشی میشه تو کارشناسی این رشته ازمون داد؟
و اینکه اصلا از طریق ورودی ازاد , دانشجو حساب می شیم؟اخه به یکی از دوستامون نامه واسه سربازی نمیدن.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شرمنده طولانی شد.

EP-IAG
20-06-2010, 18:34
دوست عزيز Eilya ([Only registered and activated users can see links]) سلام
دانشكده صنعت همونطور كه فرموديد به كسانيكه از طريق غير از كنكور وارد شوند مدرك فوق ديپلم نمي دهد ولي حدود 1-2 سال پيش سازمان سنجش يك سري آزمون هايي به نام آزمون دارندگان مدارك معادل برگزار مي كرد كه كسانيكه دوره دو ساله رو گذرانده بودند در اين آزمون ها شركت مي كردند و مدرك معادل فوق ديپلم مي گرفتند ولي الان يكي دو سالي هست كه سازمان سنجش اين ازمون رو برگزار نمي كنه.
در رابطه با دانشجو حساب شدن هم بايد عرض كنم كساني كه در دوره هاي آزاد ثبت نام مي كنند دانشجوي وزارت علوم محسوب نمي شوند.
در رابطه با آزمون كارشناسي ،كساني كه مدرك معادل كارداني را داشتند مي توانستند در آزمون هاي كارشناسي دانشگاه علمي كاربردي شركت كنند ولي كساني كه مدرك دوره دو ساله دارند مجاز به شركت در اين آزمون نيستند و براي كارشناسي سراسري هم فقط دارندگان مدرك فوق ديپلم مجاز به شركت هستند.

Eilya
21-06-2010, 14:35
سلام به تمامی دوستان.
می خواستم بدونم کسی که از طریق ازمون ورودی خود دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری (همون ازاد) برای رشته ی تعمیر پذیرفته می شه , می تونه بعد از این 2 سال اموزش تو کنکور کارشناسی این رشته شرکت کنه ؟ ( با توجه به اینکه از این طریق قوق دیپلم نمیدن) یا مدرک a&p کفایت میکنه واسه شرکت تو کارشناسی ؟

و اگه نشه شرکت کرد تو کارشناسی بعد از این 2 سال یعنی کشک سابیدیم دیگه؟

EP-IAG
21-06-2010, 15:08
دوست عزيز در پست قبلي خدمتتان عرض كردم ، چون به شما مدرك فوق ديپلم نمي دهند شما نمي توانيد در آزمون كارشناسي شركت كنيد و هدف از اين دوره ها فقط به منظور شركت در آزمون A&P هواپيمائي كشوري است.

Blanik
21-06-2010, 16:36
سلام به تمامی دوستان.
می خواستم بدونم کسی که از طریق ازمون ورودی خود دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری (همون ازاد) برای رشته ی تعمیر پذیرفته می شه , می تونه بعد از این 2 سال اموزش تو کنکور کارشناسی این رشته شرکت کنه ؟ ( با توجه به اینکه از این طریق قوق دیپلم نمیدن) یا مدرک a&p کفایت میکنه واسه شرکت تو کارشناسی ؟

و اگه نشه شرکت کرد تو کارشناسی بعد از این 2 سال یعنی کشک سابیدیم دیگه؟

احتمالا بتونید تو آزمون معادل سازی دانشگاه علمی کاربردی شرکت کنید و معادل فوق دیپلم بگیرید. بعد راه برای ادامه تحصیل تو دانشگاه براتون هموار میشه انشاا...

EP-IAG
21-06-2010, 17:23
اما بعيد مي دونم كه دانشگاه علمي كاربردي چنين آزموني رو برگزار كنه.
تا آنجا كه من اطلاع دارم آزمون دارندگان مدارك معادل رو سازمان سنجش برگزار مي كرد كه الان هم اين ازمون رو ديگه برگزار نمي كنه.
دانشگاه علمي كاربردي دور هاي پودماني و يا ترمي برگزار مي كنه كه طبق ضوابط خودش آزمون ورودي و يا شرط معدل داره كه داوطلبانش بعد از گذراندن دوره در همون دانشگاه ، مدرك كارداني رو دريافت مي كنند.

Blanik
21-06-2010, 23:53
اما بعيد مي دونم كه دانشگاه علمي كاربردي چنين آزموني رو برگزار كنه.
تا آنجا كه من اطلاع دارم آزمون دارندگان مدارك معادل رو سازمان سنجش برگزار مي كرد كه الان هم اين ازمون رو ديگه برگزار نمي كنه.
دانشگاه علمي كاربردي دور هاي پودماني و يا ترمي برگزار مي كنه كه طبق ضوابط خودش آزمون ورودي و يا شرط معدل داره كه داوطلبانش بعد از گذراندن دوره در همون دانشگاه ، مدرك كارداني رو دريافت مي كنند.

بله حق با شماست. ایم آزمون رو سنجش برگزار میکرد. من اشباه گفتم...
ولی شاید بتونن به علمی کاربردی مراجعه کنند شاید این درس رو قبول کنند و در ازای گذروندن واحدهای عمومی به ایشون کاردانی بدهند؟!

Eilya
26-06-2010, 10:44
سلام به تمامی دوستان.
اگر کسی کاردانی یا لیسانس تعمیر داشته باشه می تونه تو رشته هوافضا ادامه تحصیل بده؟
اگه لیسانس تعمیر داشته باشی می تونی تو ارشد هوافضا شرکت کرد؟چه جوریه داستان؟
ممنون می شم دوستان جواب بدن.

Shahrokh
26-06-2010, 11:21
سلام به تمامی دوستان.
اگر کسی کاردانی یا لیسانس تعمیر داشته باشه می تونه تو رشته هوافضا ادامه تحصیل بده؟
اگه لیسانس تعمیر داشته باشی می تونی تو ارشد هوافضا شرکت کرد؟چه جوریه داستان؟
ممنون می شم دوستان جواب بدن.

در حال حاضر با داشتن هر نوع مدرك ليسانس فني ميشه در هر رشته فني فوق ليسانس شركت كرد و محدوديتي نيست

babak-ss
26-06-2010, 14:22
سلام به تمامی دوستان.
اگر کسی کاردانی یا لیسانس تعمیر داشته باشه می تونه تو رشته هوافضا ادامه تحصیل بده؟
اگه لیسانس تعمیر داشته باشی می تونی تو ارشد هوافضا شرکت کرد؟چه جوریه داستان؟
ممنون می شم دوستان جواب بدن.

بله دوست عزيز ميشه. الان هم خيلي از بچه هاي تعميري دارن هوافضا ميخونن.

Eilya
26-06-2010, 20:38
با تشکر از دوستان shahrokh و babak-ss بابت جوابشون.
فقط یه چیزی.بچه های کارشناسی تعمیر که داوطلب ارشد هوافضا هستند مشکلی از لحاظ سطح درسی براشون پیش نمیاد با توجه به اینکه دوره لیسانس رو نگذروندن؟چون با درس هاش اشنائی ندارن.یا باید درس هاشو بخونن واسه کنکور؟ واحدهای این دو رشته چقدر بهم نزدیکه؟؟؟!!!
ممنون.

Shahrokh
26-06-2010, 22:36
فوق لیسانس هوافضا خودش 5 گرایش داره : دینامیک پرواز و کنترل، ارودینامیک، جلوبرندگی، سازه، فضایی که به غیر از ارودینامیک و جلوبرندگی که تا حدی اصول یکسان دارند بقیه گرایشها ارتباط خاصی با هم ندارند. حال بسته به اینکه شخص چه گرایشی رو بخواند لازم است بعضی دروس رو مطالعه کند

Eilya
28-06-2010, 10:49
کدوم گرایش هوافضا بیشتر به درد بچه های فارغ التحصیل تعمیر می خوره و با رشته شون همخوانی داره که ادامه بدن؟

Shahrokh
28-06-2010, 11:21
کدوم گرایش هوافضا بیشتر به درد بچه های فارغ التحصیل تعمیر می خوره و با رشته شون همخوانی داره که ادامه بدن؟

شايد سازه البته تا حدي. همينطور جلوبرندگي

echo
03-08-2010, 14:08
با سلام خدمت دوستان
با توجه به روزهای انتخاب رشته ی دانشگاه از دوستان مطلع می خوام در رابطه با رشته های دانشگاه صنعت بخصوص تعمیر نگهداری و اویونیک و کلا رشته های این دانشگاه و حدود رتبه برای قبولی و نحوه ی انتخاب رشته های این دانشگاه(چون تو دفترچه ی انتخاب رشته شما رشته ای مثلا به نام اویونیک نمیبینید..) بنده رو مطلع کنن.
با تشکر

babak-ss
03-08-2010, 15:07
با سلام خدمت دوستان
با توجه به روزهای انتخاب رشته ی دانشگاه از دوستان مطلع می خوام در رابطه با رشته های دانشگاه صنعت بخصوص تعمیر نگهداری و اویونیک و کلا رشته های این دانشگاه و حدود رتبه برای قبولی و نحوه ی انتخاب رشته های این دانشگاه(چون تو دفترچه ی انتخاب رشته شما رشته ای مثلا به نام اویونیک نمیبینید..) بنده رو مطلع کنن.
با تشکر

سلام

والا کلا سه رشته داره دانشکده: تعمیر، الکترونیک و مراقبت

رنج رتبه ها هم از 12 13 هزار به پایینه!

Carol
20-09-2010, 18:31
[Only registered and activated users can see links]


منبع:[Only registered and activated users can see links] ([Only registered and activated users can see links])

EP-IAG
11-10-2010, 08:59
مهندسی تعمیر و نگهداری هواپیما



در صنعت هوانوردی از مهمترین مسائل ، ایجاد سلامت و ایمنی درپرواز می باشد ، که اطمینان از سلامت کامل بدنه ، موتور و سیستم های داخلی یک هوپیما است.

که این امر توسط متخصصین تعمیر و نگهداری هواپیما انجام می گیرد.



دانشجویان رشته تعمیر و نگهداری هواپیما در چهار بخش ، اطلاعات پایه را کسب می کنند که این چهار بخش عبارت اند از :
1-زبان انگلیسی
2-دانش عمومی و پایه شامل : فیزیک ، مکانیک ، ترمودینامیک و ...
3-دانش تخصصی ، شامل : آیرودینامیک ، موتور جت ، موتور پیستونی ، بدنه هواپیما ، سیستم های آلات دقیق هواپیما
4-کارگاه های تخصصی هواپیما که شامل دروس عملی درس های تخصصی می شود.

دانشجویان پس از فراغت از تحصیل و اخذ مدرک آکادمی از وزارت علوم به هواپیمایی کشوری معرفی می شوند تا در آزمون نهایی موتور یا بدنه هواپیما شرکت کنند و در صورت موفقیت در این آزمون ، به آنها مدرک پایه ( A&P) داده می شود که بر اساس این مدرک می توانند در شرکت های حمل و نقل هوایی (خطوط پروازی) و کارخانه های ساخت – تعمیر موتور و بدنه هواپیما استخدام شوند. لازم به ذکر است که بسیاری از متخصصان تعمیر و نگهداری هواپیما پس از چند سال فعالیت در یک شرکت یا کارخانه و بدست آوردن تجربه و تخصص لازم ، بر اساس نیاز شرکت یا کارخانه مورد نظر برای آزمون تخصصی به هواپیمایی کشوری معرفی می شوند.برای مثال یک متخصص تعمیر و نگهداری هواپیما امکان دارد برای تخصص موتور بوئینگ 747 یا بدنه ایرباس ، موارد دیگر به سازمان هواپیمایی کشوری معرفی شود و در صورتی که در آزمون تخصصی این رشته موفق گردد به اومدرک تخصصی داده می شود و بر اساس این مدرک می تواند به هواپیمایی که در آن تخصص پیدا کرده است ، اجازه پرواز دهد واز لحاظ فنی ، صلاحیت پرواز هواپیمای مورد نظر را تائید نماید.


توانایی های لازم :

متخصص تعمیر و نگهداری هواپیما را می توان پزشک هواپیما دانست. همانطور که پزشک باید بدن انسان را کاملا بشناسد ، یک متخصص تعمیر و نگهداری هواپیما نیز باید تمام اجزای هواپیما را بشناسد تا اگر مشکلی پیش آمد ، متوجه شود که این مشکل مربوط به کدام قطعه است و با تعمیر و یا تعویض قطعه مورد نظر ، ایمنی یک پرواز را تضمین کند. از همین رو دانشجوی این رشته باید خلاقیت ، پشتکار و از همه مهم تر علاقه فراوان به کارهای فنی داشته باشد تا بتواند دروس متفاوت و متنوع این رشته پیچیده را با موفقیت مطالعه کرده و در نهایت متخصص توانمندی شود.

همچنین دانشجوی این رشته باید به علوم ریاضیات ، فیزیک و مبانی مکانیک علاقه مند باشد.



موقعیت شغلی در ایران :

سازمان هواپیمایی ناظر و کنترل کننده صنعت تعمیر و نگهداری هواپیما است به همین دلیل بازار کار وسیعی برای فارغ التحصیلان این رشته ندارد ؛ اما شرکت های حمل و نقل هوایی مانند هما ، ماهان ، آسمان ، کیش ایر ، تابان ، زاگرس و شرکت های تعمیر اساس موتور و بدنه هواپیما مثل صنایع هواپیمایی ایران سها ، هلی کوپتر سازی پنها ، هواپیما سازی ایران هسا و بعضی از شرکت هایی که کارهای جنبی در زمینه تعمیر و نگهداری موتور و بدنه هواپیما انجام میدهند ، مراکز اصلی جذب فارغ التحصیلان این رشته هستند.

از سوی دیگر تعدادی از فارغ التحصیلان با توجه به اطلاعات خوبی که در زمینه مکانیک و الکترونیک دارند ، جذب کارخانه ها و شرکت های دیگر مثل ایران خودرو می شوند و در کل می توان گفت که هیچ یک از فارغ التحصیلان این رشته به لحاظ دارا بودن توان فنی زیاد ، بیکار نمی مانند.



درس های این رشته در طول تحصیل :

دروس پایه :

ریاضی عمومی – فیزیک مکانیک – فیزیک حرارت – شیمی عمومی – فیزیک الکتریسیته و مغناطیس – برنامه نویسی کامپیوتر – معادلات دیفرانسیل

دروس اصلی و تخصصی :

استاتیک – مبانی مهندسی برق الکترونیک – مقاومت مصالح – دینامیک عمومی – اصول ارتعاشات – تئوری ماشین – مکانیک سیالات عمومی – ترمودینامیک عمومی – علم مواد – تکنولوژی و روش های جوشکاری – کارگاه جوشکاری – طراحی اجزای ماشین – ایمنی در محیط کار – انتقال حرارت عمومی – نقشه کشی صنعتی – اصول مدیریت – آیرودینامیک و مکانیک هواپیما – آیرودینامیک تحلیلی – کارگاه ماشین ابزار – آز مقاومت مصالح – پروسه های ساخت مواد – مبانی و کنترل خوردگی – تست های غیر مخرب هواپیما – موتورهای پیستونی – کارگاه موتورهای پیستونی – موتورهای جت – کارگاه موتورهای جت – نقشه کشی تخصصی هواپیما – ساختمان هواپیما – کارگاه ساختمان هواپیما ( بال و بدنه ) – سیستم های الکتریکی هواپیما – سیستم های اندازه گیری و آلات دقیق هوایی – آنالیز سیستم های هواپیما( هیدرولیک نیوماتیک) – کارگاه سیستم های هواپیما – زبان تخصصی سیستم های مکانیکی هواپیما – مقررات بین المللی هواپیمایی – کارآموزی خط پرواز – پروژه تخصصی هوایی


دانشگاه های پذیرنده : " دولتی "

*دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری – تهران

*دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری – تهران

*مرکز آموزش عالی علمی – کاربردی فنون و خدمات هوایی سماءپران – رباط کریم

*مرکز آموزش عالی علمی – کاربردی صنعت هوایی - تهران

*مرکز آموزش عالی علمی – کاربردی هوانوردی بلدالامین – کرمان

*مرکز آموزش عالی علمی – کاربردی صنعت هوایی – مشهد

*مرکز آموزش عالی علمی – کاربردی صنعت هوایی – بندعباس

مقاطع تحصیلی : کاردانی – کارشناسی پیوسته و ناپیوسته

دوره ها : روزانه – شبانه – جامع علمی کاربردی

مسعود اسکندری

Cristian
27-11-2010, 21:32
با سلام
من امسال دانش آموز پیش دانشگاهی رشته ریاضی هستم.در مورد رشته تعمیر و نگهداری هواپیما اطلاعاتی نظیر:رتبه در کنکور سراسری،شرایط حضور در دانشگاه دولتی و اعتبار مدرکی که دانشگاههای کشور به دانشجویان میدهند را لازم دارم.کسی میتونه کمک کنه؟:-4

hajiamini
28-11-2010, 17:26
سلام خدمت اساتيد محترم
اگر امكان داره اطلاعاتي در خصوص تحصيل در اين رشته در خارج از كشور و اگر اطلاع داريد بازار كار آن براي ما ايرانيها در خارج از كشور بفرمائيد.با تشكر:thankyou:

mokhtar
12-12-2010, 17:20
سلام... کسی میدونه که آیا کسانی که دوره کاردانیشون رو در رشته های دیگری مثلا مکانیک یا ساخت وتولید خوندن حالا اگر در کاردانی به کارشناسی تعمیر و نگهداری قبول بشن بعد از گرفتن مدرک کارشناسی میتونه A&P هم امتحان بده؟؟؟؟؟؟:chase:

Unab Anix
12-12-2010, 17:26
بله مبتونید امتحان بدید.فقط بعد از اتمام دوره لیسانستون.

EP-IAG
12-12-2010, 19:42
سلام... کسی میدونه که آیا کسانی که دوره کاردانیشون رو در رشته های دیگری مثلا مکانیک یا ساخت وتولید خوندن حالا اگر در کاردانی به کارشناسی تعمیر و نگهداری قبول بشن بعد از گرفتن مدرک کارشناسی میتونه A&P هم امتحان بده؟؟؟؟؟؟:chase:
دوست عزيز سلام........
خير ، گرفتن مدرك ليسانس هم مجوزي براي شركت در امتحانات استاندارد پرواز نمي باشد ، براي شركت در امتحانات مي بايست طبق سيلابس اعلام شده از سوي سازمان دروس را پاس كرده باشيد كه اين دروس مربوط به دوره كارداني مي باشند و شما با گرفتن ليسانس تعمير و نگهداري اين دروس را كاور نخواهيد كرد.
چنانچه مدرك كارداني شما تعمير ونگهداري نمي باشد ، مي توانيد در دوره هاي كوتاه مدت(Short Course) كه در موسسات مختلف برگزار مي شوند نيز شركت كنيد تا دروس مصوب سيلابس را پاس كنيد.
موفق باشيد.

lovely
21-12-2010, 23:43
سلام.
دوستان من کنکور کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی رشته ی تعمیر نگهداری هواپیما شرکت کردم و 2تا انتخابم بیشتر نداشتم که انتخاب اولم دانشگاهی هستش که تو شهرک آزادی و دومی هم تو رباط کریم هستش.و باید بگم من رشته ی کاردانیم مخابرات بوده.
فقط می خوام بدونم برای قبولی درصد دروس اصلیش مثل موتور و ... باید چند باشه و به خاطر اینکه ضریب 10 هم دارن و عمومی ها ضریب 1 دارن من کلا از عمومیا زبانو می زنم و بیخیال بقیه شدم و دارم دروس اصلیشو می خونم.بعد می خواستم بدونم کنکورش چجوریه سخته یا آسون .دوستان اگر کسی اطلاعی داره زود بگه چون کنورش17/10/89هستش.

iloveimam-mahdi
13-09-2011, 22:12
سلام دوستان... بنده امسال به لطف خدا در کنکور سراسری شبانه تعمیر و نگهداری قبول شدم:-16 حالا می خواستم بدونم نوبت شبانه این رشته علاوه بر پرداخت شهریه آیا محدودیت دیگه ای هم داره؟ ممنون میشم جواب بدین:-20... یاعلی

gomayra
13-09-2011, 22:17
سلام دوستان... بنده امسال به لطف خدا در کنکور سراسری شبانه تعمیر و نگهداری قبول شدم:-16 حالا می خواستم بدونم نوبت شبانه این رشته علاوه بر پرداخت شهریه آیا محدودیت دیگه ای هم داره؟ ممنون میشم جواب بدین:-20... یاعلی


تبریک میگم بابت قبولی
نه هیچ محدودیتی نداره.موفق باشی

ivamaan
02-10-2011, 21:34
سلام دوستان
ایا مدرکی که دانشکده به فارغ التحصیلان دوره آزاد دو ساله تعمیر و نگهداری میده قابل ترجمه شدن هست ؟ و اعتبار برای خارج از ایران داره ؟
ممنون میشم راهنماییم.کنید .

iloveimam-mahdi
01-11-2011, 19:04
سلام دوستان می خواستم بدونم آیا پس از به استخدام درآمدن در یکی از ایرلاین ها یا جاهای دیگه
میشه ادامه تحصیل داد و این اجازه داده میشه که مثلا درحین کار، ارشد مهندسی هوافضا روهم خوند
یا برای ادامه تحصیل تو مقاطع بالاتر حتما باید بی کار موند؟ ممنون میشم پاسخ بدهید.
[Only registered and activated users can see links]

میرزائی
22-11-2011, 09:30
سلام
ابتدا باید به همه کاربرهای سایت و مدیریت محترمش درود و عرض ادب خودم را اعلام کنم .من تازه عضو سایت شدم .برام خیلی جالبه !
یک سئوال دارم و اینکه چطور میتونم با مدرک a&p تو یکی از شرکتهای هواپیمایی استخدام بشم ؟ این سایت میتونه بهم کمک کنه تا از تاریخ و وقت استخدام ها اطلاع پیدا کنم ؟ من ممنون میشم جوابمو بگیرم. با کمال احترام:thankyou:

boeing.747
22-11-2011, 10:42
باعرض سلام وخسته نباشی به دوست تازه واردشمامیتونین برای استنخدام به شرکت های هواپیمایی تماس بگیرین وازنحوه استخدام به شما میگن که چطوری میتونین واردایرلاین بشین ولی بعضی ازشرکت هاتوخوده سایتشون صفحه اختصاصی دارندکه میتونیداونجافرم روپرکنیدتابا نیازنیروبه شماتماس بگیرندولی بهترین روش برای استخدام این خوده شماهستین که بایدتماس وپیگیری کنیدشماره تماس همه شرکت تواینترنت سرچ کنید است.
boeing.747

میرزائی
23-11-2011, 13:15
[Only registered and activated users can see links]

boeing.747
24-11-2011, 11:53
خواهش میکنم دوست گرامی من هم عضوکوچکی ازخانوداه این سایت هستم ومثل بقیه افراد درسایت فعالیت میکنم شماهم میتونیدبامطالب مفیدودانشی که دارین دراین سایت فعالیت کنیدوباتوجه به احترام به قوانین سایت امیدوارم که تونسته باشم کمکی کرده باشم.
boeing.747

saeedtkh
02-12-2011, 15:09
سلام

امسال من کنکور دارم و قصدم این هست که رشته انتخابی من تعمیر و نگهداری هواپیما باشه....

کلا به هواپیما و قطعات و نحوه ساختش خیلی علاقه دارم.

قبل از اینکه به این رشته فکر کنم، رشته مراقبت پرواز مد نظرم بود... ولی حالا نیازمند کمک شما دوستان هستم تا بتونم یک انتخاب رشته خوب داشته باشم.

ایا اینجا کسی هست که تعمیر و نگهداری هواپیما یا مراقبت پرواز خونده باشه؟

من کلا میخوام بدونم این رشته برای شرایط امروز جامعه ما خوب هست یا نه؟ از لحاظ حقوقی هم همینطور....
ممنون از همه عزیزان

میرزائی
08-12-2011, 09:43
سلام سعید جان
همسر من رشته a&p خونده منم دارم راه اونو پیش میرم به نظرم بهتره شما هم همین رشترو دنبال کنی آخه من تحقیق کردم درصد درخواست کاری تو این رشته حتی تو مقطع پایینشم بیشتر از بقیست بازم خودت میدونی آقا
امیدوارم تونسته باشم کمکت کنم:01 (2):

saeedtkh
08-12-2011, 13:50
سلام سعید جان
همسر من رشته a&p خونده منم دارم راه اونو پیش میرم به نظرم بهتره شما هم همین رشترو دنبال کنی آخه من تحقیق کردم درصد درخواست کاری تو این رشته حتی تو مقطع پایینشم بیشتر از بقیست بازم خودت میدونی آقا
امیدوارم تونسته باشم کمکت کنم:01 (2):

ممنون جناب میرزایی
میشه در مورد حقوق و مراکزی که استخدام می کنند هم کمی توضیح بدید؟

تا کجا امکان ادامه تحصیل توی این رشته هست؟
میشه فقط با همین رشته خرج یک خانواده را داد به نظر شما؟
ممنون از راهنمایی های شما!

boeing.747
09-12-2011, 11:35
ممنون جناب میرزایی
میشه در مورد حقوق و مراکزی که استخدام می کنند هم کمی توضیح بدید؟

تا کجا امکان ادامه تحصیل توی این رشته هست؟
میشه فقط با همین رشته خرج یک خانواده را داد به نظر شما؟
ممنون از راهنمایی های شما!
سلام سعیدجان:
درمورداینکه حقوق درمراکزاستخدام چقدره هرمراکزی با هم فرق میکنند.برای استخدام شما حتمان باید مدرک A&p روداشته باشین با این مدرک هرایرلانی که نیروبخوادشما رو جذب میکنه و میتونین خودتون با این مراکزتماس بگیرین وازنحوه استخدام اطلاع پیداکنید.
شما میتونین تامهندسی تکنلوژی هواپیمارو بخونین لازم به ذکراست که تادکترهاهم شما میتونین بخونین.
100%میشه خرج یک خانواده رو داد.
boeing.747

خدایا اندکی نفهمی عطا کن که راحت زندگی کنیم
مردیم از بس فهمیدیم و به روی خودمون نیاوردیم

saeedtkh
09-12-2011, 18:48
سلام سعیدجان:
درمورداینکه حقوق درمراکزاستخدام چقدره هرمراکزی با هم فرق میکنند.برای استخدام شما حتمان باید مدرک A&p روداشته باشین با این مدرک هرایرلانی که نیروبخوادشما رو جذب میکنه و میتونین خودتون با این مراکزتماس بگیرین وازنحوه استخدام اطلاع پیداکنید.
شما میتونین تامهندسی تکنلوژی هواپیمارو بخونین لازم به ذکراست که تادکترهاهم شما میتونین بخونین.
100%میشه خرج یک خانواده رو داد.


ممنون از راهنماییتون
یک سوال دیگه! فقط از کنکور سراسری (دانشگاه های دولتی) میشه این رشته را خواند یا امکان تحصیل در این رشته از طریق دانشگاه آزاد هم هست؟
من توی همین سایت خواندم که دوستان گفته بودند ایران مدرک A&p که از خارج از ایران گرفته شده را به رسمیت نمیشناسه ، همینطور کشور های دیگه هم همین وضعیت را نسبت به همین مدرک که از ایران گرفته شده دارند. واقعا همینطور هست؟
داوطلب های این رشته تعدادشون زیاد هست یا کم؟
ممنون از راهنمایی های شما...:thankyou:

boeing.747
10-12-2011, 10:29
ممنون از راهنماییتون
یک سوال دیگه! فقط از کنکور سراسری (دانشگاه های دولتی) میشه این رشته را خواند یا امکان تحصیل در این رشته از طریق دانشگاه آزاد هم هست؟
من توی همین سایت خواندم که دوستان گفته بودند ایران مدرک A&p که از خارج از ایران گرفته شده را به رسمیت نمیشناسه ، همینطور کشور های دیگه هم همین وضعیت را نسبت به همین مدرک که از ایران گرفته شده دارند. واقعا همینطور هست؟
داوطلب های این رشته تعدادشون زیاد هست یا کم؟
ممنون از راهنمایی های شما...:thankyou:
بله ازطریق دانشگاه سراسری میشه خوندباید صبرکنید تادفترچه سراسری بیادوبعدامتحان بدهیدشمامیتونیدبازهم درسال دوباردفترچه دانشگاه علمی کاربردی میادکه میتونین دراون آزمون هم شرکت کنیدلازم به ذکراست که اگه دوست نداشته باشیدازطریق دانگشاه وارد بشیدمیتوانیددوره آزاد2ساله رو بگذرونید.
بله دورسته این مدرک رو به رسمیت نمیشناسن و دوباره باید دراونجا یک امتحان دیگه دادولی باید این مدرک رو قبول کنندکه دلیل اون رو نمیدونم.
داوطلب این رشته درحدمتوسط است نه کم نه زیادامیدوارم که صنعت هواپیمایی ما شکوفابشه که هرچقدرهم داوطلب داشته باشه بازم کم بیاید.
boeing.747

خدایا اندکی نفهمی عطا کن که راحت زندگی کنیم
مردیم از بس فهمیدیم و به روی خودمون نیاوردیم

MR.armin
21-02-2012, 00:59
چه رتبه ای باید بیاریم که این رشته قبول شیم؟:-15

aerospace*
21-07-2012, 21:28
سلام به همه
من یه سوال دارم نمیدونستم کجا باید بپرسم
لطفا اگه کسی طی دو سال گذشته تو رباط کریم درس خونده بگه من یه سوال دارم

aerospace*
21-07-2012, 21:43
ااااا چرا تاپیکو منتقل کردین اینجا؟؟؟!!!!!!!!!!اینجا که دیگه از جایی که خودم نوشته بودم بی ربط تره!! تازه کسی نمیبینتش

Iran javid
21-07-2012, 21:43
دوستان یک سوال... شرمنده اگر یک کم مربوط به این تاپیک نیست!!! تنها راه برای استخدام در تعمیرگاه های هواپیمایی(ببخشید اینقدر عامیانه میگم) همین رشته ی تعمیر و نگهداری هست یا از طریق رشته های دیگر هم میشه وارد این عرصه شد؟؟؟؟

alip1391
22-07-2012, 08:10
با سلام
از طریق رشته های مهندسی می توان وارد این عرصه شد اما ورود در این عرصه کمی سخت است.
با احترام

Iran javid
22-07-2012, 19:20
با سلام
از طریق رشته های مهندسی می توان وارد این عرصه شد اما ورود در این عرصه کمی سخت است.
با احترام

با سلام.
شنیدم وارد شدن به این عرصه با مدرک مهندسی مکانیک هم میسر و آسونه. چنین موضوعی صحت داره؟

mohsen 747
04-09-2012, 14:16
با سلام خدمت همه دوستان عزیز
لطفا اگه کسی در مورد استخدام نیروهای فنی تعمیر نگهداری هواپیما اطلاعاتی داره در همین قسمت بیان کنه
مثلا اطلاعاتی در مورد اینکه در حال حاضر کدام شرکت نیاز به نیروی فنی داره
من مدرک دوره دو ساله تعمیر نگهداری هواپیما دارم و گواهینامه B2-E&E از سازمان هواپیمایی کشوری و همچنین فوق دیپلم و لیسانس الکترونیک
ممنون میشم از دوستان اگه کمکی در این زمینه کنند تا زودتر بتونم جایی مشغول بشم

Blanik
04-09-2012, 14:39
من جای شما بودم ادامه تحصیل میدادم برای فوق